Egy tűz vagy természeti katasztrófa egy váratlan helyzetet teljesen tönkre tehet egy több hónapos munkával leszervezett rendezvényt. Hidd, el fel lehet készülni az ilyen helyzetekre, rutin és nyugodt helyzet felismeréssel kezelhetők.

Például:

Sürgősségi orvosi helyzetek

  • Tűz, robbanás
  • Természeti katasztrófák; szélviharok és az árvizek, hóvihar
  • Működési rendellenességek: rossz elektromos vezetékek, stb.

A krízis kommunikációs terv hiányában senki sem fogja tudni, mit kell tennie a rendezvény során felmerülő problémák esetén, ezért nagyon fontos ennek a megléte, kidolgozása. (..és bízzunk benne, hogy soha nem kell használni)

Hívjuk fel higgadtan a figyelmét minden érintettnek az őket körülvevő veszélyre, kerüljük el a pánikot és szervezzük meg a mentést.

6 pont, melyet használj a krízis kommunikáció alatt

  • Válságkezelő team kijelölése az egyik legfontosabb feladat.
  • Fizikálisan is legyen egy olyan hely biztosítva a csoportnak, ahol megbeszélhetik- és értékelhetik a teendőket
  • Adott esetben fel kell venni a médiával is a kapcsolatot.
  • Készíts egy előzetes válság forgatókönyv sablont, mely szükség esetén alkalmazható.
  • Legyen válságirányítód, aki képes arra, hogy higgadtan kezelje a felmerült válság helyzetet. Aki felelősségteljesen tud dönteni válság helyzetben.
  • Gyűjtsd össze a lehető legtöbb releváns kontaktot, amelyek megkönnyítik a gyors kommunikációt.